28.11.-2.12. Saskaņas pamatskolas direktore J.Vucēna, projekta koordinatore T. Revina, skolotāja N. Dektereva un 8. a. klases skolēni apmeklēja semināru Francijā. Semināra tēma bija “Radošuma veicināšana un uzņēmējdarbības prasmju attīstība.” Pieredzes apmaiņas nodarbībās piedalījās delegācijas no Latvijas, Turcijas, Francijas, Lietuvas, Polijas, Portugāles, Itālijas un Spānijas.
Semināra ietvaros notika vairākas nodarbības, ko vadīja Francijas speciālisti uzņēmējdarbības jomā. Īpaši lielu interesi izraisīja seminārs “Start-up projekti”, ko vadīja Francijas Start-up jauniešu asociācijas vadītāja Laura Cooper. Nodarbības laikā tika apspriesti jautājumi kā uzsākt uzņēmējdarbību ES, kādi ir riski un inovatīvas idejas. Skolēni strādāja integrētās grupās, veidoja savus Start-up projektus, prezentēja un izvērtēja tos.
Lietderīgās un inovatīvas bija nodarbības par fermeru saimniecību attīstības iespējām pilsētu reģionos, ko vadīja Francijas uzņēmējs Philippe Leborgne. Saskaņas pamatskolas skolēnu radošo darbu, par iepriekš minēto tēmu, augsti novērtēja projekta partneri.
Ļoti aktuāla bija nodarbība par mūsdienu jauniešu sociālajām problēmām, par paaudžu dialogu un sabiedrības integrāciju. Šo nodarbību vadīja slavena rakstniece Savita Kalhan. Jaunieši diskutēja par iepriekš izlasīto grāmatu “Garas brīvdienas,” īpaši uzsverot mūsdienu pasaules kultūrsociālās problēmas.
Mūsdienīga bija arī nodarbība skolotājām par inovatīvām mācīšanas un mācīšanās metodēm “Citādākā mācīšanās”. Skolotājas strādāja datorklasē, pilnveidoja savas IT prasmes, iepazinās ar jaunām internetvietnēm.
Vizītes laikā notika vairākas mācību ekskursijas, kurās dalībnieki papildināja zināšanu krājumu pasaules vēsturē, diskutēja par cilvēces kultūrmantojuma lomu un vērtību ikkatra dzīvē.
Vislielāko sajūsmu skolēni izjūta, apmeklējot Luvru, Versaļu un Eifeļa Torni. Pārdomas par dzīves vērtībām izraisīja ekskursijas uz Parīzes Dievmātes katedrāli un Svētās sirds baziliku.
Visas projekta aktivitātes notika angļu valodā, kas deva iespēju skolēniem un skolotājiem pilnveidot arī savas angļu valodas prasmes, atbrīvoties no “valodu barjeras”.
Uzturēšanos Francijā skolēniem nodrošināja Francijas partneri. Skolēni dzīvoja franču ģimenēs, kur viņi iepazina franču tradīcijas, ikdienas dzīvi. Vizītes laikā projekta dalībnieki iepazinās arī ar Eiropas integrācijas pieredzi. Francijas skola, kurā notika projekta nodarbības ir labs sabiedrības integrācijās un kultūru mijiedarbības piemērs.
Toties visjautrākais pasākums bija skolēnu ballīte. Skolēni no septiņām valstīm kopā dejoja, dziedāja un ēda mielastus, par ko parūpējās Francijas bērnu vecāki.
Pēc skolēnu atziņām, vizīte izraisīja lielu sajūsmu, paplašināja redzesloku un komunikācijas prasmes, radīja labu sabiedrības integrācijas un tolerances piemēru. Skolēni un skolotāji saņēma starptautisko sertifikātu par dalību projektā.
Plašākā informācija par projekta aktivitātēm
Link 1Link 2Link 3
Rakstu sagatavoja vēstures skolotāja N.Dektereva