Abiem projektiem tika piešķirts Eiropas Kvalitātes sertifikāts par lielisko darbu. Tas nozīmē, ka skolotāju un skolēnu darbs tika atzīts visaugstākajā Eiropas līmenī, ko var bez šaubām atzīt par unikālu skolas sasniegumu. Projekts “Green Missions” arī ieguva Nacionālo eTwinning balvu 2016 starptautisko projektu kategorijā.
Darbs projektos ir milzīgs ieguvums gan skolai, gan skolēniem, kuri, sadarbojoties ar citiem Eiropas skolu skolēniem un skolotājiem, pilnveidoja angļu valodas zināšanas, ievērojami uzlaboja savas saskarsmes prasmes, ieguva jaunas un vērtīgas zināšanas darbā ar IKT rīkiem. Mūsdienu mācību vidē projektus vairāk cenšas izmantot kā instrumentu mācību procesa stimulēšanai un modernizācijai. Tie skolotājam ļauj dažādot mācību procesu, izstrādājot inovatīvus mācību līdzekļus, mācību metodes un aktivitātes, ļauj aktīvi iesaistīt skolēnus, stimulējot viņu pašmācību, uzlabojot mācīšanas un mācīšanās kvalitāti.
Neapšaubāmi, darbojoties projektos, ir jāiegulda ļoti liels un nopietns darbs, tomēr tas ir tā vērts! Tam pierādījums ir zinātniskā teātra Laboratorium viesošanās Daugavpils Saskaņas pamatskolā ar aizraujošu priekšnesumu par dažādām dabaszinību tēmām. Šis teātris ir viena no konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2016” balvām, ko saņēma pagājušā mācību gada 6 veiksmīgākie skolu sadarbības projekti.
Skolu finālistu projektu vadītāji piedalījās eTwinning ikgadējā Eiropas konferencē Grieķijā. Šajā konferencē piedalījās vairāk nekā 500 eTwinning skolotāji no visas Eiropas. Skolotāji dalījās pieredzē, meklēja jaunus sadarbības partnerus, piedalījās nodarbībās un citās aktivitātēs par “digitālās pilsonības” tēmu. Eiropas konferencē lielu uzmanību pievērsa tehnoloģiju nozīmei mūsdienu jauniešu dzīvē. Tika uzsvērts, ka tās iesaista skolēnus mācību procesā, motivē strādāt vēl radošāk, ļauj meklēt jaunas pieejas, rast jaunas iespējas un gūt lieliskus rezultātus.
Nozīmīgi ir tas, ka projektu metode mācību procesā veicina skolēnu motivāciju mācīties un attīsta svarīgas 21. gadsimta prasmes: kritisko domāšanu, informācijas analīzi un strukturēšanu, viedokļa pamatošanu, sadarbības prasmi, IKT izmantošanu.
Paldies skolas direktorei Jeļenai Vucēnai par lielu atbalstu projektu realizācijā Daugavpils Saskaņas pamatskolā!