Ceturdiena, 2024.gada 21.novembris
Vārda dienu svin: Zeltīte, Andis

Navigācija

SKOLAS JAUNUMI

Projekta „Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”) nodarbības Itālijā
15.10.2021
Daugavpils Saskaņas pamatskola no 2018. gada 1. novembra līdz 2020.gada 31. oktobrim realizē ES mūžizglītības Erasmus + programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projektu “Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”).
Projekta “Attīstāmies ar STEAM” (identifikācijas nr.2018-01-TR01-K229-058823_2 ) ietvaros no 2021.gada 4.oktobra līdz 8.oktobrim notika mācību nodarbības Itālijā. Projekta nodarbības notika Itālijas pilsētā Adelfijā, Valsts pamatskolā Džovanni XXII. Semināra nodarbībās piedalījās seši Daugavpils Saskaņas pamatskolas skolēni no 8.a un 8.b klases, skolēnus pavadīja un konsultēja projekta koordinatore Daugavpils Saskaņas pamatskolā Tatjana Revina, matemātikas skolotāja Ludmila Uļinska un ķīmijas skolotāja Dace Plociņa. Projekta nodarbībās piedalījās partneri no Itālijas, Lietuvas, Portugāles un Turcijas. Līdz projekta nodarbībām Itālijā skolēniem vajadzēja sagatavot prezentāciju par savu valsti un skolu atbilstoši Ilgtspējīgas attīstības mērķiem: Ražošana, inovācijas un infrastruktūra; Dzīvība uz zemes. Nodarbību laikā visu valstu projekta komandas rādīja savas prezentācijas.
Pirmajā nodarbību dienā projekta dalībnieki iepazinās ar Itālijas partneru izglītības iestādi, skolas vadību, skolotājiem un skolēniem. Pirmās dienas noslēgumā projekta dalībnieki varēja iepazīties ar Adelfijas pilsētas vēsturiskajām vietām, par kurām stāstīja itāļu skolēni.
Otrajā un ceturtajā nodarbību dienā skolēni un skolotāji strādāja starptautiskajās grupās Itālijas pedagogu vadībā pilsētas bibliotēkā. Nodarbības tika veltītas ķīmijas, fizikas, inženierzinātnes un dizaina mācību priekšmetiem, jo skolēniem praktiski vajadzēja iegūt bioplastmasu, konstruēt koka krēslu un noformēt savu darbu. Skolēni attīstīja prasmi strādāt komandā, veikt laboratorijas darbu izmantojot ķīmiskos traukus, piederumus un vielas, ieguva zināšanas par bioplastmasas nozīmi un izmantošanas iespējām, apguva konstruēšanas un dizaina pamatus.
Turpmākajās dienās skolēni un pedagogi apmeklēja dažādus uzņēmumus, kur varēja iepazīties ar zinātnieku izstrādātajām jaunākajām un nākotnes tehnoloģijām. Lielu interesi izraisīja makaronu ražošanas fabrika “Divella”. Divella ražo cieto kviešu makaronu izstrādājumus kopš 1890. gada, stāsts sākās, kad Frančesko Divella uzcēla savas pirmās miltu dzirnavas Rutigliano, nelielā lauksaimnieku kopienā netālu no Bari. Skolēniem bija iespēja apskatīt visus makaronu ražošanas posmus.
Atrodoties Bari provincē Apūlijas reģionā apmeklējām nelielu pilsētiņu un komūnu Alberobello. Šī komūna ir slavena ar unikālajām trulli celtnēm, un 1996. gadā bija iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Plašās trulli apbūves dēļ Alberobello ir iesaukta par "Trulli galvaspilsētu". Apskatījām arī skaisto Itālijas pilsētu Polinjano a Mare. Vecākā pilsētas daļa atrodas uz akmeņainas klints ar skatu uz Adrijas jūru.
Neizpalika ekskursijas Bari pilsētas vēsturiskajā centrā un Taranto pilsētā. Taranto ir pilsēta Itālijas dienvidaustrumos, Apūlijas reģionā. Tā atrodas Salentīnas pussalā, Taranto līča krastā. Taranto vecpilsēta atrodas uz mazas salas starp līci un dabisku iekšējo ostu, bet pārējā pilsētas daļa ir Itālijas kontinentālajā daļā. Taranto pilsētā apmeklējām Nacionālo arheoloģijas muzeju, kurā skolēni varēja papildināt savas zināšanas vēsturē, ķīmijā un ģeogrāfijā.
Mācību nodarbību noslēgumā svinīgajā pasākumā visas komandas saņēma sertifikātus par piedalīšanos projektā. Pasākums sākās ar svinīgu koncertu, kurā varēja klausīties populāras itāļu melodijas un dziedājumu. Pasākuma noslēgumā starptautisko komandu dalībnieki apsveica viens otru, pārrunāja savus iespaidus par kopā pavadīto laiku Itālijā.
Nodarbības Itālijā sniedza skolēniem neatkārtojamu pieredzi nacionālo tradīciju iepazīšanā, savstarpējā komunikācijā ar citu valstu skolēniem un viņu ģimenēm, deva iespēju iepazīt Itālijas ģeogrāfiskās īpatnības. Nodarbībās, veicot uzdevumus, skolēniem tika dota iespēja strādāt dažāda vecuma grupās, kurās zinošākie varēja palīdzēt gan citiem skolēniem. Diskusijas, kuras radās skolniekiem sadarbojoties savā starpā un ar skolotāju, veidoja gaisotni, kurā skolēni mācās ne tikai no skolotāja, bet arī cits no cita.

Jaunumi

MŪSU ZIŅAS