Pētniecības programma ir nozīmīgs rīks ne vien izglītojamo zināšanu līmeņa paaugstināšanai, bet arī emocionālās labsajūtas veicināšanai mācību procesā un motivācijas paaugstināšanai. Pedagogs veido tādu mācību vidi un tādus uzdevumus, lai skolēniem rastos iespēja piedzīvot dabas zinātnes praktiski - iepazīstot, pētot un veidojot savu pasaules skatījumu, tādējādi skolēnos attīstot zinātkāri.
1.klases izglītojamie dažādos gadalaikos dodas ārā pētīt dabu, laikapstākļus, salīdzina, kas ir mainījies. Pastaigu laikā lasa dabas materiālus, ko izmato mācību stundās. Septembrī skolēni pētīja augu uzbūvi, salīdzināja, kas ir kopīgs, kas ir atšķirīgs dažādiem augiem. Ar praktisku uzdevumu palīdzību skolēni tiek iepazīstināti ar materiālu īpašībām, to pielietojumu, šķirošanu; ar skaņas pasauli: kā rodas skaņa, kādas var būt skaņas, tiek piedāvāti dažādi praktiski uzdevumi “Vai var redzēt skaņas viļņus?”. Ar spēles “Kas ir kas?” palīdzību iepazīstam mājdzīvniekus un mājlopus, tos šķirojam, iepazīstam ķermeņa daļas.
Pētniecības programmas uzsvars skolā ir dabaszinību joma, kur katrs skolēns, neatkarīgi no mācīšanās līmeņa, var lemt, pētīt, veikt pētījumu aprakstus, eksperimentēt, secināt par dažādām norisēm, sasaistot ar dabas procesiem.