eTwinning projekts “Discover British culture” (“Atklājiet britu kultūru”)
28.02.2022
Daugavpils Saskaņas pamatskolas 8.a klases skolēni šajā mācību gadā 2021./2022. piedālījās eTwinning projektā “Discover British culture” (“Atklājiet britu kultūru”).
Šī projekta partneri ir franču skola Collège La Malmaison un spāņu skola INS Dertosa.
Projekta galvenais mērķis bija izveidot dažādu valstu skolēnu sadarbību, lai uzzinātu vairāk par britu kultūru, apskatot dažādas tēmas, piemēram, britu kultūra un tradīcijas, literatūra un Eiropas Savienība.
Pateicoties eTwinning platformas iespējām, skolēni iepazīstināja jauniešus no citām Eiropas valstīm, veidojot prezentācijas par savu valsti un izlasot citu skolēnu darbus par viņu valsti, dzīvi un kultūru (jāpiemin, ka skolēni aktīvi piedalījās projekta tērzētavā). Tāpat skolēni papildināja zināšanas par britu kultūru, citu pusaudžu dzīvi un kultūru Eiropā. Piemēram, tika izvēlēts Helovīna dienas svinības kā vienas no svarīgākajām svinībām Lielbritānijā. Projektā šīs tēmas sākumā skolēni uzzināja par spokaino Lielbritāniju (skat. saiti: https://ej.uz/voif ). Pēc tam visi skolēni no partneru skolām izveidoja kopīgu grāmatu ar biedējošiem stāstiem (scary stories) – stāsti tika rakstīti pa daļām. Katra skola veidoja savu stāsta turpinājumu, un tas ļoti patika visiem skolēniem, jo nebija zināms, kā attīstīsies stāsta sižets (mūsu grāmata: https://ej.uz/58sc ). Pēc stāstu veidošanas skolēni rakstīja savas refleksijas projekta eTwinning lapā. Turpmākā darbība bija saistīta ar Ziemassvētku tradīcijām starp mūsu kultūrām, kuras laikā skolēni veidoja savu ‘sienu’ ar Ziemassvētku tradīcijām, fotogrāfijām, utt.
Vēl viens svarīgs kopdarbs bija saistīts ar Eiropas Savienības iepazīšanu. Skolēni veidoja kopīgu google mājaslapu (izmantojot IKT rīku – google sites) par ES, kur parādīja savas zināšanas informācijas atlasē, pārbaudīja resursu ticamību un veidoja informācijas izklāstu. Kopīgā darba saite: https://ej.uz/1cdm. Lai pārbaudītu savas zināšanas, tika izveidota Kahoot spēle, kuras laikā skolēni tika aicināti pārbaudīt savas zināšanas.
Apkopojot rakstīto, skolēni attīstīja savu valodu kompetenci, uzlaboja sadarbību, sociālās prasmes, digitālās prasmes, kas tika integrētas savā skolas angļu valodas mācību programmā.