Nodarbības mērķis bija piedzīvot mākslu un kultūru klātienē, kļūstot par šī notikuma aktīvu dalībnieku, lai iegūtu jaunas zināšanas, prasmes, paplašinātu savu redzesloku un raisītu pozitīvas emocijas un līdzpārdzīvojumu.
Māla mākslas centrā skolēni kļuva par zinātkāriem klausītājiem un Latgales keramiķu darbu vērotājiem, kā arī atraktīviem meistariem izgatavojot māla trauku vai priekšmetu. Pavasarīgā un darbīgā gaisotnē mūs sagaidīja keramiķi, klausījāmies stāstu par vienu no spilgtākajām Latvijas tradicionālās kultūras zīmēm – Latgales podniecību, kas ir iekļauta Latvijas kultūras kanonā. Vieglā valodā mākslinieki vēstīja par Latgales tradicionālajiem māla apstrādes paņēmieniem un tradīcijas saglabāšanu.
Aplūkojot vietējo keramiķu darbus, daži skolēni viens otram uzdeva jautājumu - kas Tu būtu, ja būtu māls. Interesantas bija atbildes, ka viņi ar interesi, zinātkāri un savu iekšēju pārliecību izvēlējās visneiedomājamākos priekšmetus - Mežacūkas bareljefu dabīgā lielumā, podiņu, svečturi un bruņurupuci. Ar interesi skolēni izpētīja cepli, meistaru instrumentus un rīkus, kā arī uzdeva dažādus jautājumus gan par māla iegūšanu, gan par cepļa kurināšanu un izstrādājumu apdedzināšanu, gan par māla trauku izturību, gan par ieguldīto darbu, izgatavojot kādu no māla priekšmetiem.
Savukārt pēc meistarklases, organizējot savu radošo darbu izstādi klasē, skolēni dalījās pieredzē kā radās radošā darba ideja, kā un vai izdevās realizēt ideju par mālu kā dzīvu priekšmetu ar savu dvēseli, par to, kā tika plānoti darba posmi, kas veicās, kas sagādāja grūtības, kādi ir izdarīti secinājumi. Skolēni secināja, ka tas bija interesants, aizraujošs un izglītojošs pasākums, jo “bijām gan ekskursijā, gan darbojāmies praktiski. Patiess pārsteigums bija, cik radošs var būt viens māla gabaliņš ar savu stāstu un dvēseli.