Nacionālo eTwinning balvu 2016 starptautisko projektu kategorijā ieguva Daugavpils Saskaņas pamatskolas projekts “Green Missions”.
Šajā projektā piedalījās tagadējas 6.b klases skolēni kopā ar angļu valodas skolotāju Natāliju Karpenko.
”Green Missions” („Zaļās Misijas”) projekta mērķis ir attīstīt skolēnu angļu valodas prasmes, uzlabot skolēnu digitālās prasmes izmantojot IKT tehnologijas, ka arī saskarsmes prasmes, palīdzēt iemācīties sadarboties ar vienaudžiem no citām valstīm, iesaistoties kopīgajās interaktīvajās aktivitātēs.
Jau vairākus gadus Daugavpils Saskaņas pamatskola ir Eko skola. Pildot „zaļās misijas”, projektā “Green Missions” skolēni vecumā no 9 līdz 11 gadiem kopā ar vienaudžiem no Grieķijas, Polijas un Lielbritānijas mācījās šķirot atkritumus un pārstrādāt tos, meklēja informāciju par enerģijas veidiem, diskutēja par veselīgo dzīvesveidu, svinēja Zemes dienu, tādējādi kļūstot saprotošāki apkārtējās vides jautājumos.
Skolēni sadarbojās starptautiskās komandās. 8 skolēnu komandas aktīvi piedalījušās 10 aktivitātēs, kā arī kopīgi izstrādāja dažādus galaproduktus: izveidoja e-grāmatas, leģendas varoņu Fakebook profiles. Projekta dalībnieki apguva vārdu krājumu un jaunu informāciju par noteikto tēmu un atspoguļoja to veidojot google prezentācijas, voicethread prezentācijas, interaktīvus attēlus, piedaloties on line videokonferencēs, spēlējot spēles un atbildot uz viktorīnu un aptauju jautājumiem.
Viņi dalījušies arī ar piemēriem no savas ikdienas, piemēram, stāstot, ko viņi ēd brokastīs, kā rūpējas par dzīvniekiem, atbalsta veselīgu un sportisku dzīves veidu, taupa ūdeni un elektrību.
Projektā tiek aktīvi izmantoti dažādi web rīki. Pēc uzdevumu izpildīšanas skolēni izteica savus komentārus un viedokli forumā, kas dod papildiespēju savstarpēji sadarboties ar citiem skolēniem no partnervalstīm, tādējādi uzlabojot savas komunikācijas prasmes un datorprasmes. Pildot uzdevumus un apmainoties ar prezentācijām un interaktīviem attēliem, skolēni iepazīstās ar partnervalstu kultūru, tradīcijām,vērtībām, skolas ikdienas īpatnībām.
Darbojoties projektā skolēni varēja uzlabot savas angļu valodas prasmes, papildināt vārdu krājumu, tika motivēti izmantot angļu valodu saskarsmē ar partnervalstu skolēniem, pilnveidot datorprasmes mācību nolūkos. Projektā tika integrētas arī citas mācību programmas:
• Dabaszinības: informācija par apdraudētiem dzīvniekiem un putniem, enerģijas avoti un veidi, Zemes dienas svinēšana
• Ģeogrāfija: partnervalstu atrašanās vieta, to karogi, galvaspilsētas, klimats, daba, ievērojamās vietas (prezentācijas, on line videokonferences, talismanu ceļošana)
• Vēsture: valsts tradīcijas, valsts izglītības tradīcijas
• Māksla: ilustrācijas grāmatu sadaļām “Story about animals”, ”A Day without Electricity”, projekta logotipu izveidošana, dabas aizsardzības karoga zīmēšana, apsveikumu kartiņu taisīšana partneriem (Ziemassvētkos un Lieldienās)
• Rokdarbi: projekta talismanu veidošana (viens varonis, kas rupējas par dabu un dzīvo veselīgi un cits, kas ir pret to un neievēro veselīgu dzīves veidu), Ziemassvētku rotājumu no otrreizējiem materiāliem taisīšana
• Mūzika: projekta dziesma “Going Green”
Projektā tika izmantoti šādi resursi:
• VoiceThread.com
• ThingLink.com
• Classtools.net Fakebook
• Padlet
• AnswerGarden
• Google Presentation
• StoryJumper.com
• Free Rice service (valodas spēles)
• Kahoot games
• PollSnack
• EtherPad (stāstu veidošana)
• Quiver (kustīgie attēli)
• QR codes
• pizap.com (kolāžas, video)
• worditout.com (vārdu mākoņi)
Projekts uzlaboja skolēnu kritisko domāšanu, mācoties novērtēt savus un citu sasniegumus. Skolēni attīstīja iemaņas strādāt grupās, sadarboties, izteikt savas domas un idejas, izvirzīt mērķus un sasniegt tos. Projekts aktīvi iestājas par globālo domāšanu attiecībā uz dabu un apkārtējās vides aizsardzību ikdienas skolas dzīvē. Uzzināt par Nacionālo eTwinning konferenci plašāk un iepazīties ar projekta “Green Missions” prezentāciju var šeit.
Plašāk iepazīties ar projektu var šeit
Natālija Karpenko