Muzejpedagoģisko nodarbību zālē skolēni iepazīst no muzeja krājuma autentiskajiem priekšmetiem veidotu ekspozīciju, kas stāsta par Daugavpils pilsētas un novada skolām 19. un 20. gadsimtā, kurā iekļauti dažādu vēstures posmu skolēnu piederumi, dienasgrāmatas, liecības, atestāti, uzslavas raksti, fotogrāfijas, skolas somas, mācību grāmatas, formas tērpi. Skolēni pētīja un analizēja lietiskos, rakstiskos un vizuālos vēstures avotus un noskaidroja, kādus mācību priekšmetus skolēni apguva, cik mācību gadus gāja skolā, cik gadu vecumā sākās mācības, kāda bija ikdiena skolā.
Uzdevumu veikšanai muzejā skolēni lietoja vēstures periodam atbilstošos rakstāmpiederumus: tinti, spalvas kātu, ogles. Rezultātā skolēni varēja salīdzināt, kas ir kopīgs un kas atšķirīgs senajā skolā un mūsdienu skolā.
2.a klases skolēni pirms muzeja apmeklējuma klasē veidoja seno skolas lietu izstādi, kurā bija pašu skolēnu atnesti mācību piederumi no vecāku un vecvecāku skolas laikiem. Salīdzināja ar ko atšķiras senā skola no mūsdienu skolas. Skolēni ar lielu lepnumu stāstīja par vecāku skolas gaitām un secināja, ka senajā skolā vēlētos pamācīties tikai vienu dienu.
2.b klases skolēnu jautājumi un atsauksmes par “Seno skolu”: Agrāk uz skolu vajadzēja iet arī sestdien iet?
Kāpēc bija tik daudz priekšmetu?
Ko mācīja psiholoģijā un astronomijā?
Es gan negribētu atzīmi par uzvedību un kārtīgumu.
Man šķiet, ka agrāk bija viss stingrāk!
Skolas soma ļoti neērta un smaga.
Skolēniem ļoti patika, viņi bija izbrīnīti par priekšmetu daudzumu un skolēnu noslogotību. Patika, ka varēja izmēģināt zīmēt ar īsto ogli.
2.c klases atsauksmes: Matvejs: Man viss likās interesanti, bet man nepatika, vecās skolas forma. Es uzzināju, ka bērni mācījās 6 dienas.
Anna: Man muzejā ļoti patika! Visvairāk man patika zīmēt un rakstīt ar ogli.
Ariana: Man gan nepatika, kad mēs zīmējām un rakstījām ar ogli. Nodarbības laikā es uzzināju, ka agrāk bija atsevišķi meiteņu un zēnu skolas.
Jana: Man bija ļoti interesanti uzzināt par vecām dienasgrāmatām. Bet rakstiskie burti, kurus rādīja, bija sarežģīti.
Daniils: Man patika, ka bija papīra žurnāli un dienasgrāmatas, bet nepatika, ka nodarbība notika ne muzejā, bet citā telpā.
